słodycze

i

Autor: pixabay.com

REKLAMA

Nie będzie reklam słodyczy w telewizji?! Ta ankieta mówi wszystko

2023-07-18 12:56

Prawie 70 procent ankietowanych Niemców popiera plany ministra rolnictwa, Cema Oezdemira, które mają na celu ograniczenie reklam słodyczy skierowanych do dzieci. Czy to będzie przełom na światowym rynku? O tym w naszym poniższym materiale.

Koniec z reklamami słodyczy?!

66 procent respondentów ankiety przeprowadzonej przez grupę Kantar dla organizacji Foodwatch poparło znaczne ograniczenie reklam żywności o wysokiej zawartości cukru, tłuszczu lub soli w pobliżu szkół i przedszkoli, a także w telewizji i internecie.

67 procent uczestników ankiety wyraziło obawy dotyczące nadmiernej konsumpcji przekąsek i słodyczy przez dzieci i młodzież. Organizacja Foodwatch uznaje te wyniki za wyraźny sygnał dla rządu, aby wprowadził rozległe ograniczenia reklamowe.

– Nie tylko towarzystwa medyczne, organizacje zajmujące się prawami dzieci i konsumentów, ale także wyraźna większość obywateli Niemiec uważa, że ograniczenia reklamowe są nieuniknione w celu zwalczania niedożywienia wśród dzieci – powiedziała jej ekspert ds. ochrony konsumentów Luise Molling w wywiadzie dla sieci redakcji RND cytowany przez portal next.gazeta.pl.

Minister Ozdemir z partii Zielonych złagodził swoje pierwotne plany pod naciskiem liberałów, jak dodała. Teraz partia FDP musi wreszcie zrezygnować z polityki blokady w tej sprawie. Luise Molling podkreśliła, że zdrowie dzieci i młodzieży powinno być ważniejsze dla liberałów niż interesy Coca-Coli, Ferrero, McDonald'sa i innych firm.

Cem Oezdemir ocenił wyniki ankiety jako argument na rzecz swoich planów. W wywiadzie dla sieci redakcji RND stwierdził: "Aby dzieci mogły się zdrowo rozwijać, poza akcją uświadamiającą dla ich rodziców, potrzebują one dużo ruchu i zdrowych posiłków w przedszkolach i szkołach, ale także skutecznej ochrony przed reklamą produktów żywnościowych o dużej zawartości cukru, tłuszczu i soli."

Według ministra wyżywienia i rolnictwa, zbyt wiele dzieci już w najmłodszym wieku cierpi na choroby takie jak otyłość czy cukrzyca, które często towarzyszą im przez całe życie.

Minister zaapelował do klubów poselskich partii wchodzących w skład rządowej koalicji o jak najszybsze omówienie projektu ograniczenia reklam w Bundestagu. W wywiadzie wspomnianym wcześniej powiedział: "Nasz projekt ustawy powinien szybko pociągnąć za sobą dalsze działania i być szeroko dyskutowany przy zaangażowaniu wszystkich istotnych społecznie podmiotów".

Po wakacyjnej przerwie parlamentarnej planowane są przesłuchania ekspertów. Minister podkreślił, że ci, którzy posiadają wiedzę na temat poważnych konsekwencji niezdrowego odżywiania i atmosfery towarzyszącej temu problemowi, powinni wreszcie mieć szansę wypowiedzenia się.

Ankieta została przeprowadzona przez grupę Kantar telefonicznie na początku lipca i objęła prawie 2000 osób powyżej 14 roku życia mieszkających w Niemczech.

Sonda
Czy lubisz jeść słodycze?
Polka na mistrzostwach świata: żadna dieta, teraz czas na słodycze!