Plany są ambitne. Szybka Kolej Aglomeracyjna Lubuskiego Trójmiasta ma być kręgosłupem łączącym trzy miejskie aglomeracje i pozwolić mieszkańcom na szybki dojazd od szkoły, uczelni czy do pracy bez stania w korkach. Więcej pociągów i mniej samochodów, to także korzyści dla środowiska naturalnego. Pociągi pomiędzy Nową Solą, Zieloną Górą a Sulechowem mają kursować co pół godziny, obsługiwać ma je sześć zespołów trakcyjnych. W planach jest 15 przystanków. Realizacja tego pomysłu ma pochłonąć pół miliarda złotych. 85% tej kwoty ma pochodzić ze środków zewnętrznych.
Tyle plany. Na początku grudnia 2022 roku, miasto Zielona Góra ogłosiło przetarg na Opracowanie koncepcji przebudowy infrastruktury kolejowej w ramach projektu pn.: "Szybka Kolej Aglomeracyjna Lubuskiego Trójmiasta”. Ofert wpływały praktycznie do końca roku, 29 grudnia minął termin. Okazało się, że do przetargu stanęło 6 firm, jedna z nich wycofała się na samym końcu, złożono więc 5 ważnych ofert.
Polecany artykuł:
Jednak nawet najtańsza oferta złożona przez firmę z Wrocławia o 90 tysięcy złotych przekracza budżet, który miasto przeznaczyło na to zadanie. Były też o wiele wyższe oferty. Najwyższą, na blisko 2 miliony złotych złożyła firma z Warszawy.
Polecany artykuł:
Teraz urzędnicy analizują złożone oferty. Niebawem okaże się, czy miasto znajdzie dodatkowe pieniądze, aby dołożyć brakującą kwotę, czy przetarg będzie musiał zostać rozpisany na nowo.