To wpływa nie tylko na poziom edukacji, ale też psychikę zielonogórskiej młodzieży.
Dzieci i młodzież popadają w stan apatii, mają takie poczucie zatrzymania, nic nie robienia, nic nie chcenia. Marazm obserwujemy u wielu dzieci, które przed pandemią nie miały problemów natury emocjonalnej - były żywe, energiczne, kontaktowe
- mówi Prezes Okręgu Lubuskiego Związku Nauczycielstwa Polskiego Bożena Mania.
Rodzice i nauczyciele powinni reagować, kiedy zauważą jakiekolwiek zmiany w zachowaniu uczniów.
Rodzice, rodzice i jeszcze raz rodzice. Pamiętajcie - pytajcie, jak Wasze dzieci się czują, co robią. Najważniejszą rolę odgrywa rodzic. Ale bardzo pomóc może też nauczyciel, który zna uczniów - wie, że Krysia przed pandemią zawsze była aktywna i buzia się jej nie zamykała, a teraz ze spuszczonym wzrokiem odpowiada na pytanie jednym zdaniem
- dodaje Mania.
Jeśli Twoje dziecko jest w złej kondycji psychicznej, możesz w pierwszej kolejności spróbować skontaktować się z pedagogiem szkolnym.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Pisz do nas na: [email protected] !