Południowa obwodnica Zielonej Góry bez oceny środowiskowej
Ocena środowiskowa projektu to nic innego, jak dokument sprawdzający zagrożenie danej inwestycji na lokalny ekosystem. Oznacza to, że specjalna komisja sprawdza, czy w tym przypadku obwodnica, nie narusza naturalnego życia przyrody, np. zwierząt, flory, a także, czy nie ma negatywnych konsekwencji w postaci zanieczyszczenia powietrza oraz wód.
W przypadku ukończonej w tym roku południowej obwodnicy miasta taka ocena nie miała miejsca. Miasto skorzystało z tzw. karty środowiskowej i ukróciło proces oceny wpływu inwestycji na przyrodę. Z tego powodu mieszkańcy zielonogórskiej Raculi nie otrzymali ekranów pochłaniających hałas.
Nowa obwodnica z lepszą kontrolą
W przypadku nowej, zachodniej obwodnicy miasta, Zielona Góra nie chce popełnić tego samego błędu. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy zachodniej obwodnicy, przeprowadzona zostanie ocena środowiskowa. Decyzję o zgodzie na rozpoczęcie budowy wyda prezydent miasta.
Zachodnia obwodnica miasta ma być ukończona w 2026 roku. Budowa ma być trzyetapowa, jej koszt wyniesie ponad pół miliona złotych:
a) Trasa Aglomeracyjna Etap II (od ul. Zjednoczenia do ul. Trasa Północna) – klasatechniczna Z;b) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek I (obwodnica sołectwa Przylep) – klasatechniczna GP;c) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek II (obwodnica m. Płoty i m. Czerwieńsk) –klasa techniczna GP.
Polecany artykuł: