Komunikacja zastępcza Zielona Góra - Zbąszynek. Coraz bliżej do ukończenia remontu
Od marca 2020 roku trwają prace remontowe torów na odcinku od Zielonej Góry do Zbąszynka o długości 43 km. A dokładniej prace na linii Zbąszynek - Czerwieńsk. Z tego powodu została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. O zakończeniu remontu zapewne marzą pasażerowie, którzy muszą często korzystać z tej alternatywy. Podróż do Poznania wraz z przesiadką nie należy do najprzyjemniejszych. Ścisk w autobusie, a następnie pokonanie schodów na dworcu kolejowym w Zbąszynku może spowodować bóle głowy. Urząd Miasta Zielona Góra poinformował w mediach społecznościowych o możliwym zakończeniu remontu. Pasażerowie mogą się cieszyć. Jeszcze tylko do marca 2023 roku pojadą autobusami zastępczymi do i ze Zbąszynka. Termin ponownych kursów pociągów na tej trasie to 12 marca 2023.
Dla naszego portalu wypowiedział się w tej sprawie Kazimierz Łatwiński, radny Sejmiku Województwa Lubuskiego, Doradca Wojewody Lubuskiego ds. infrastruktury kolejowo - drogowej. "Aktualnie PKP PLK i wykonawcy prac podtrzymują, że do dnia 28 lutego będzie przywrócona przejezdność linii oraz, że wraz z ogólnopolską korektą rozkładu jazdy od 12 marca będzie uruchomiona komunikacja pasażerska. Inwestor i zarządca linii, czyli spółka PKP PLK kontaktuje się w tym celu ze spółkami Polregio i PKP Intercity. Okres pomiędzy 1 i 11 marca będzie wykorzystany, zgodnie z procedurami, na przejazdy próbne w celu osiągnięcia znajomości linii po remoncie - głównie przez maszynistów. Zadanie jest finansowane z Regonalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego oraz przez PKP PLK. Wykonany już remont mostu kolejowego w Pomorsku (znajduje się na tej trasie), dzięki wsparciu Wiceministra ds. Kolei pana Andrzeja Bittela został w całości sfinansowany przez PKP PLK".
Obecne prace modernizacyjne torów
Nowy wykonawca modernizacji torów na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek, według informacji UM w pierwszej kolejności skupia się na przebudowie mostów oraz wiaduktów m.in. w okolicach Zbąszynka i Czerwieńska oraz nad linią kolejową Poznań – Kunowice. Nowe perony, oświetlenie czy wiaty już są wykonane na stacji Babimost. Natomiast na stacji w Sulechowie na wyższej konstrukcji peronu układana jest nowa nawierzchnia.
O dalszych informacjach w tym temacie będziemy informować na bieżąco na naszym portalu.