Komunikacja zastępcza Zielona Góra - Zbąszynek

i

Autor: Bartosz Mirosławski, FB UM

Komunikacja zastępcza Zielona Góra - Zbąszynek. Kiedy zostanie ukończony remont? Znamy datę

2023-03-11 10:17

Od blisko trzech lat pasażerowie muszą korzystać z komunikacji zastępczej na trasie Zielona Góra - Poznań. Do Zbąszynka kursują autobusy, następnie trzeba pokonać dworzec, by móc dalej podróżować pociągiem PKP. Na horyzoncie pojawił się termin zakończenia remontu. Wiemy kiedy znów pojadą pociągi na tej trasie!

Komunikacja zastępcza Zielona Góra - Zbąszynek. Coraz bliżej do ukończenia remontu

Od marca 2020 roku trwają prace remontowe torów na odcinku od Zielonej Góry do Zbąszynka o długości 43 km. A dokładniej prace na linii Zbąszynek - Czerwieńsk. Z tego powodu została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. O zakończeniu remontu zapewne marzą pasażerowie, którzy muszą często korzystać z tej alternatywy. Podróż do Poznania wraz z przesiadką nie należy do najprzyjemniejszych. Ścisk w autobusie, a następnie pokonanie schodów na dworcu kolejowym w Zbąszynku może spowodować bóle głowy. Urząd Miasta Zielona Góra poinformował w mediach społecznościowych o możliwym zakończeniu remontu. Pasażerowie mogą się cieszyć. Jeszcze tylko do marca 2023 roku pojadą autobusami zastępczymi do i ze Zbąszynka. Termin ponownych kursów pociągów na tej trasie to 12 marca 2023. 

Dla naszego portalu wypowiedział się w tej sprawie Kazimierz Łatwiński, radny Sejmiku Województwa Lubuskiego, Doradca Wojewody Lubuskiego ds. infrastruktury kolejowo - drogowej. "Aktualnie PKP PLK i wykonawcy prac podtrzymują, że do dnia 28 lutego będzie przywrócona przejezdność linii oraz, że wraz z ogólnopolską korektą rozkładu jazdy od 12 marca będzie uruchomiona komunikacja pasażerska. Inwestor i zarządca linii, czyli spółka PKP PLK kontaktuje się w tym celu ze spółkami Polregio i PKP Intercity. Okres pomiędzy 1 i 11 marca będzie wykorzystany, zgodnie z procedurami, na przejazdy próbne w celu osiągnięcia znajomości linii po remoncie - głównie przez maszynistów. Zadanie jest finansowane z Regonalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego oraz przez PKP PLK. Wykonany już remont mostu kolejowego w Pomorsku (znajduje się na tej trasie), dzięki wsparciu Wiceministra ds. Kolei pana Andrzeja Bittela został w całości sfinansowany przez PKP PLK". 

Obecne prace modernizacyjne torów

Nowy wykonawca modernizacji torów na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek, według informacji UM w pierwszej kolejności skupia się na przebudowie mostów oraz wiaduktów m.in. w okolicach Zbąszynka i Czerwieńska oraz nad linią kolejową Poznań – Kunowice. Nowe perony, oświetlenie czy wiaty już są wykonane na stacji Babimost. Natomiast na stacji w Sulechowie na wyższej konstrukcji peronu układana jest nowa nawierzchnia.

O dalszych informacjach w tym temacie będziemy informować na bieżąco na naszym portalu.

Sonda
Podróżujesz pociągami?