Play Station podjęło ważną decyzję
Czarne chmury wiszą nad branżą rozrywkową. Zmieniające się potrzeby klientów wymuszają na firmach wielkie zmiany. Trudną decyzję podjęło Sony. Poinformowano, że na całym świecie zostanie zwolnionych aż 8 proc. pracowników PlayStation. „Trudny dzień w naszej firmie” - cytowany przez BBC, szef Jim Ryan.
„Doszliśmy do wniosku, że trudne decyzje stały się nieuniknione. Zespół kierowniczy i ja podjęliśmy niezwykle trudną decyzję o restrukturyzacji działalności, która niestety obejmuje redukcję zatrudnienia, co ma wpływ na bardzo utalentowane osoby, które przyczyniły się do naszego sukcesu” - napisał w specjalnym e-mailu do pracowników szef Playstation Jim Ryan.
27 lutego, potwierdzono zamknięcie londyńskiego studia Sony. Kilka dni wcześniej, 22 lutego odbyło się pożegnalne spotkanie z udziałem Jima Ryana, który świętował swoje przejście na emeryturę. Przypomnijmy, że we wrześniu 2023 r. Sony poinformowało o zmianach w PlayStation. Dlaczego są zwolnienia w gigancie rozrywkowym?
„Sony jest jednym z najważniejszych filarów brytyjskiej kultury tworzenia gier, dlatego też zamknięcie legendarnego studia Sony w Londynie jest dla nas ogromnym przeżyciem” – powiedziała Halli Bjornsson, szefowa brytyjskiego dewelopera Lockwood Publishing, cytowana przez BBC.
Koszty po pandemii wciąż rosły. Sony nie miało innej możliwości?
W 2002 r. powstało Sony London Studio, w wyniku połączenia dwóch innych londyńskich studiów pod marką PlayStation. Przez kolejne lata inwestowano w gry karaoke i piłkarskie. Fani gier mogli także w ostatnim czasie korzystać z gier, które wykorzystywały VR, czyli wirtualną rzeczywistość. Jak podaje dalej BBC "mimo, że przychody PlayStation wzrosły o 16% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, przychody operacyjne PlayStation spadły o jedną czwartą".
„Sony Interactive Entertainment to ostatnia firma z długiej listy firm zajmujących się grami, które w ciągu ostatnich 12–18 miesięcy zwolniły znaczną liczbę pracowników. Koszty tworzenia wysokobudżetowych gier osiągnęły niezrównoważony poziom i pojawiły się, gdy sektor gier przechodzi okres dostosowawczy po pandemii" – powiedział Piers Harding-Rolls, analityk branży gier w Ampere Analysis.