mLegitymacja już dostępna. Zielonogórscy emeryci i renciści mogą z niej korzystać
Jak poinformował ZUS oraz Urząd Miasta Zielona Góra w mediach społecznościowych każdy emeryt i rencista będzie mógł korzystać z elektronicznej wersji swojej legitymacji. mLegitymacja będzie dostępna w telefonie za sprawą bezpłatnej aplikacji mObywatel. Nie jest wymagane składanie żadnego wniosku czy też wizyty w ZUS. Bowiem jak informują obie placówki ZUS wystawi takie legitymacje automatycznie.
Dodanie mLegitymacji w aplikacji mObywatel. Jak to zrobić krok po kroku?
Wszyscy zielonogórscy emeryci oraz renciści mogą samodzielnie dodać własną mLegitymację, jeśli posiadają telefon komórkowy z możliwością instalacji darmowej aplikacji mObywatel. Należy zrobić poniższe czynności.
- Uruchom aplikację mObywatel w swoim telefonie
- Kliknij "dodaj dokument"
- Wybierz na liście dokumentów "legitymacja emeryta-rencisty"
Od tej pory na pulpicie aplikacji będzie widoczna ikona mLegitymacji.
Co dalej z tradycyjnymi legitymacjami? Czy tradycyjne legitymacje nadal będą ważne?
Od stycznia 2023 r. mieszkańcy naszego regionu, którzy nabędą prawo do emerytury lub renty nie nie otrzymają od ZUS plastikowej karty, zostanie im wystawiona za to mLegitymacja. Jeśli emeryt lub rencista będzie chciał posługiwać się tradycyjną legitymacją, może złożyć do ZUS wniosek o wydanie karty. Przypominamy jednak, że dotychczasowa legitymacja nadal jest ważna. Osoby, które posiadają już legitymację rencisty lub emeryta nie muszą się martwić i swobodnie mogą nadal z niej korzystać.