Ministerstwo Edukacji i Nauki wydało nowe rekomendacje odnośnie nauki zdalnej. Jak poinformowała rzeczniczka resortu to dyrektorzy szkół będą decydować o trybie w jakim uczyć się będą zaszczepieni uczniowie. A wiadomo, że to właśnie ich nie obowiązuje kwarantanna, nawet, gdy cała klasa przechodzi na zdalne nauczanie. - Nie będzie to obligatoryjne, nie będzie to wprowadzone we wszystkich szkołach obowiązkowo. Jest to możliwość, którą dajemy dyrektorom, aby faktycznie względem swoich potrzeb i na podstawie wiedzy, o tym, jaki mają lokal, jakie mają możliwości, jak wygląda praca w tej danej placówce, aby mogli tak ułożyć plan zajęć, tak przygotować uczniów do zajęć, żeby móc wykorzystać takie rozwiązanie - przekazała rzeczniczka resortu Anna Ostrowska. Minister zmienił więc swoje zdanie na temat nauki zdalnej. Z bycia przeciwnym, teraz decyzję zostawia dyrektorom.
Spis treści
- Nauka zdalna: minister Czarnek zmienia zdanie
- Nauka zdalna w prawie 20% podstawówek i szkołach ponadpodstawowych
Nauka zdalna: minister Czarnek zmienia zdanie
Nie tak dawno, bo na początku roku szkolnego Przemysław Czarnek podkreślał, że w polskich szkołach podział na uczniów zaszczepionych i niezaszczepionych nie będzie obowiązywał.
– Nie pozwalamy na podział dzieci na zaszczepione i niezaszczepione, ze względów organizacyjnych w szczególności. Bardzo trudno jest zorganizować zajęcia w ten sposób, że część dzieci jest w klasie, a część jest w domu. Więc jeśli pojawia się sytuacja, że trzeba z uwagi na ognisko zakaźne kierować dzieci na naukę zdalną, to kierujemy całą klasę na kilka lub kilkanaście dni, bez dzielenia na zaszczepione i niezaszczepione – mówił na początku września Przemysław Czarnek.
Dziś decyzję o tym w jaki sposób uczniowie zaszczepienie i niezaszczepienie mają się uczyć, zostawia dyrektorom.
Nauka zdalna w prawie 20% podstawówek i szkołach ponadpodstawowych
Resort edukacji informował, że wczoraj w środę 24 listopada stacjonarnie pracowało 4 811 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 96,0 proc. wszystkich. 42 przedszkoli pracowało zdalnie, a 582 - w trybie mieszanym.
Również stacjonarnie pracowały 11 728 szkoły podstawowe, czyli 81,5 proc. wszystkich i 6 461 szkół ponadpodstawowych, czyli 82,7 proc. wszystkich. Zdalnie pracowały 72 szkoły podstawowe i 77 szkół ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 2 588 szkół podstawowych i 1 274 szkół ponadpodstawowych.