Nadmierna prędkość powodem wypadków
Kierowcy na polskich autostradach i drogach ekspresowych są świadkami lub uczestnikami wypadków drogowych. Głównym powodem jest nadmierna prędkość. W walce z nią mają pomóc nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Na mapie Polski pojawi się aż 43 takich maszyn, które obejmą ok. 400 km dróg ekspresowych i autostrad.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował także o dalszych inwestycjach.
"Po zakończeniu tego etapu rozbudowy, CANARD będzie prowadził pomiary prędkości przy pomocy 114 takich urządzeń. Pierwsze nowe systemy opp zostaną zamontowane w połowie tego roku" - czytamy w komunikacie GITD.
Ile tom będzie kosztować? Koszt montażu 43 urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości wyniesie blisko 85 mln zł.
Nowe urządzenia odcinkowe pomiaru prędkości
Wspomniane urządzenia opp, które pojawią się na polskich drogach ekspresowych i autostradach to system żółtych kamer. Będą one automatycznie określać czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Poza zbieraniem tych danych, kamery będą także rejestrować m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długość odcinka pomiarowego oraz maksymalną dozwoloną prędkość. Narzędzia opp będą także ewidencjonować także pas ruchu, którym poruszał się pojazd. Jak czytamy dalej "zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią wykonanie wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD".
Odcinki pomiarowe prędkości w Lubuskiem
GITD przekazał także listę nowych odcinków pomiarowych prędkości. Lista podstawowa i rezerwowa określa miejsca początku i zakończenia pomiaru przez urządzenie. Gdzie będą odcinki pomiarowe prędkości w Lubuskiem?
Lista podstawowa opp:
- od węzła Zielona Góra Północ do węzła Zielona Góra Południe
- od Gorzów Zachód do Gorzów Południe
Lista rezerwowa opp:
- od Sulechów do węzła Zielona Góra Północ
- od Leśniów Wielki do Radomia
- od Słońsk do Kostrzyn nad Odrą
Zobacz też: Budowa S3 w woj. zachodniopomorskim - stan na grudzień 2024