Budowa S3 w województwie lubuskim. Jak to się zaczęło?
W 2007 r. po raz pierwszy wbito łopatę, która symbolizowała budowę lubuskiego odcinka S3. Kolejne lata mijały, ale nikt nie spodziewał się problemów, które piętrzyły się na horyzoncie. W 2010 r. pojawiły się cięcia ówczesnego rządu RP i było o włos od tego, aby realizacja tej inwestycji nie doszła do skutku. Całe szczęście wszystko się udało dopiąć na ostatni guzik i obecnie możemy korzystać w Lubuskiem z S3. W grudniu 2018 r. oddano ostatni odcinek Niedoradz - Nowa Sól S3 w Lubuskiem. Jednak to nie zwiastowało końca prac budowlanych. Z całej drogi S3 kierowcy mogli cieszyć się prawie rok później. A dokładniej od grudnia 2019 r., gdy otworzono drugi most nad Odrą na wysokości Cigacic.
23 lipca 2010 r. podpisano pierwsze umowy na budowę drogi ekspresowej S3 na terenie województwa lubuskiego. Przedmiotem umów była budowa drogi ekspresowej na odcinku od zrealizowanej już obwodnicy Międzyrzecza do istniejącego odcinka drogi ekspresowej S3 w okolicy Sulechowa. Ten odcinek to niemal 43 km. Obecnie można z niego korzystać od Węzła "Międzyrzecz Południe" do Węzła "Sulechów". Właśnie mija 10 lat od oddania tej drogi do użytku kierowców. GDDKiA wspomniała ten czas. Pamiętacie ten widok? Poniżej możecie zobaczyć ten odcinek dekadę temu! Robi wrażenie?