Polacy kiedyś kochali grillować. Coraz mniej osób się na to decyduje
Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Inquiry, zamiar zorganizowania w tym roku u siebie imprezy grillowej zadeklarowało 56 proc. ankietowanych, tyle samo badanych wskazało, że wybierze się na grilla do rodziny lub znajomych. Natomiast 20 proc. respondentów nie przewidywało spędzania w ten sposób wolnego czasu.
Średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł.
Według tych samych badań, Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce, chociaż goni ją Dino - popularność tego sklepu z roku na rok rośnie.
A co najczęściej Polacy kupują na grilla:
- kiełbasę,
- pieczywo,
- piwo,
- świeże mięso,
- warzywa,
- gotowe produkty na grill,
- napoje bezalkoholowe,
- ryby,
- wino,
- przetwory warzywne.
- Polacy wyraźnie wierni są "klasyce", czyli produktom takim jak kiełbasa i piwo. Zakupy przeważnie planujemy - duże znaczenie odgrywa w tym przypadku przygotowana z myślą o grillowaniu oferta sklepów oraz promocje, z których chętnie korzystamy. Spora część grillujących sprawdza ofertę zanim uda się na zakupy. To ważna informacja dla producentów i sieci– oceniła Agnieszka Górnicka z Inquiry, cytowana w informacji