grill

i

Autor: canva

grill

Grillowanie to sport narodowy Polaków. Wielu z nich robi to coraz rzadziej. Zaskakujący raport

2024-05-30 10:40

Karkóweczka w marynacie? Zwykła kiełbaska z grilla? A może pyszna cukinia? Polacy od lat słyną z kreatywności w grillowaniu i nie od dziś wiadomo, że uznaje się to za sport narodowy w Polsce. Jednak jak się okazuje, według najnowszych badań Polacy coraz rzadziej grillują. Dlaczego?

Polacy kiedyś kochali grillować. Coraz mniej osób się na to decyduje

Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Inquiry, zamiar zorganizowania w tym roku u siebie imprezy grillowej zadeklarowało 56 proc. ankietowanych, tyle samo badanych wskazało, że wybierze się na grilla do rodziny lub znajomych. Natomiast 20 proc. respondentów nie przewidywało spędzania w ten sposób wolnego czasu.

Średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł.

Według tych samych badań, Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce, chociaż goni ją Dino - popularność tego sklepu z roku na rok rośnie.

A co najczęściej Polacy kupują na grilla:

  1. kiełbasę,
  2. pieczywo,
  3. piwo,
  4. świeże mięso,
  5. warzywa,
  6. gotowe produkty na grill,
  7. napoje bezalkoholowe,
  8. ryby,
  9. wino,
  10. przetwory warzywne.

- Polacy wyraźnie wierni są "klasyce", czyli produktom takim jak kiełbasa i piwo. Zakupy przeważnie planujemy - duże znaczenie odgrywa w tym przypadku przygotowana z myślą o grillowaniu oferta sklepów oraz promocje, z których chętnie korzystamy. Spora część grillujących sprawdza ofertę zanim uda się na zakupy. To ważna informacja dla producentów i sieci– oceniła Agnieszka Górnicka z Inquiry, cytowana w informacji

Koszyk Zakupowy 2024. Który sklep jest najtańszy?

Karkówka czy kiełbasa z grilla? Majówka okiem Polaków #EwelinaPyta