Nowe autobusy elektryczne dla Zielonej Góry. Kiedy pojawią się w mieście?
O nowych autobusach elektrycznych w MZK informowaliśmy już na naszym portalu. Jednak to nie koniec inwestycji miasta w zieloną energię. 18 stycznia prezydent Janusz Kubicki podpisał umowę ze spółką ARP E-Vehicles z Solca Kujawskiego na dostawę pięciu nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich MIDI o długości dziesięciu metrów. Mają pojawić się na ulicach Zielonej Góry już jesienią 2023 roku.
- Chcemy, aby nasz tabor był niemal w całości elektryczny i przyjazny środowisku. Mamy też do dyspozycji kilka nowych autobusów przegubowych. Będziemy liderem w Europie. Autobusy elektryczne w mieście przejechały łącznie 11 milionów kilometrów - powiedział prezydent Janusz Kubicki w komunikacie Urzędu Miasta.
Polecany artykuł:
Specyfikacja nowych autobusów elektrycznych marki Pilea
Jak czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w mediach społecznościowych "autobusy polskiej produkcji marki Pilea są wyposażone w baterie pozwalające przejechać bez potrzeby ładowania co najmniej 220 kilometrów, mogą przewieźć 60 pasażerów". W związku z pojawieniem się ich w Zielonej Górze, na terenie zajezdni MZK zostaną uruchomione dwie dwuwyjściowe stacje wolnego ładowania prądem stałym. Jak podaje UM wartość zamówienia to 15 mln 329 tys.
Kwoty inwestycji nowych autobusów elektrycznych. Co jeszcze się zmieni?
Urząd Miasta Zielona Góra poinformował również o kosztach jakie zostaną poniesione w związku z inwestycjami w nowe autobusy elektryczne. Projekt pn. Elektryfikacja Linii Komunikacji Miejskiej w Zielonej Górze kosztuje ok. 38 mln 193 tys. zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ono 26 mln 179 tys. zł, a resztę dokłada miasto. Dzięki tym środkom finansowym powstanie pętla na os. Mazurskim, rozbudowana zostanie infrastruktura do ładowania autobusów na pętlach przy ul. Zawadzkiego „Zośki” i Wrocławskiej oraz powstanie nowa stacja ładowania przy zajezdni przy ul. Chemicznej.