Lubuszanin został oszukany na pracownika banku. Zadzwonił do niego mężczyzna, podający się za pracownika banku z informacją o próbie zaciągnięcia kredytu z jego konta bankowego. Pseudo pracownik mówił o konieczności zwiększenia bezpieczeństwa konta i umożliwił zrobienie tego zdalnie. Oszukany mężczyzna zainstalował aplikację na swoim telefonie, a następnie postępował zgodnie ze wskazówkami oszusta. W trakcie rozmowy generował w aplikacji bankowej kody BLIK, a później wklejał je do zainstalowanej aplikacji i zatwierdzał transakcję. Wszystko trwało ponad godzinę, oszust udawał, że dokonuje różnego rodzaju weryfikacji, a mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak, dopiero kiedy z jego konta zniknęło 12 tys. zł. Wtedy przerwał rozmowę i udał się na policję.
Policjanci apelują – nie działaj pod wpływem emocji, weryfikuj usłyszaną historię i nigdy nie instakuj żadnych aplikacji niewiadomego pochodzenia.