Tych grzechów unikaj wobec swoich pracowników. TOP5 grzechów szefa
Na tapet wzięliśmy pięć grzechów, których nie możesz popełnić wobec dobrego pracownika jako szef. Jeśli dotąd, uważałeś siebie jako wzór do naśladowania zastanów się nad tym jeszcze raz.
5. Niekompetencja oraz brak klasy
Zastanów się czy zdarzyło się, że zlecasz zadanie pracownikowi, który po prostu się do tego nie nadaje? A na tle całego zespołu podwyższasz jego kompetencje, mimo, że w firmie są inne wykwalifikowane osoby? Takim zachowaniem możesz stracić szacunek dobrych pracowników oraz autorytet, na który zapewne długo musiałeś pracować. Brak klasy również się do tego zalicza, np. nieodpowiednie żarty, a nawet ubiór na spotkanie!
4. Niesłowność
Przy podejmowaniu pracy, zatrudniony ufa swojemu szefowi do pewnych granic. Niesłowny szef może stać się dla dobrego pracownika powodem, do którego będzie chciał zmienić miejsce prace. Długotrwałe mącenie dobrego pracownika za nos i obiecywanie mu przysłowiowych gruszek na wierzbie nie jest zachowaniem na miarę dobrego szefa. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i pracownik, może przejść do innej firmy - jeśli tam będą lepsze warunki od tych, których nie otrzymał od ciebie.
3. Przepracowanie
Dobry pracownik to taki, który należycie wykonuje swoje obowiązki. Jak jednak nie sprawić, żeby odszedł? Jako szef musisz pamiętać, aby zapewnić mu obowiązki adekwatne do czasu i warunków pracy. Dodawanie coraz większej ilości zadań sprawi, że pracownik stanie się przepracowany, a jego predyspozycje do pracy będą się zmniejszać.
2. Zła atmosfera w miejscu pracy
Szczególnie w mniejszych firmach atmosfera w pracy jest niezwykle ważna. Mamy tu na myśli przede wszystkim przyjazność i rozwiązywanie konfliktów na bieżąco - o ile jest taka możliwość. Zamiatanie spraw pod dywan, może pogorszyć sprawę i w przyszłości sprawić, że sam będziesz zmuszony gacić przysłowiowy "pożar". Nie daj się także wprowadzić w konflikty i stanąć tylko po jednej ze stron. Bądź obiektywny i zbieraj dowody, ułatwi to komunikację w firmie. Pracownicy z pewnością ci podziękują za pomoc.
1. Niedocenienie efektów pracy
Jak już wyżej wspominaliśmy w trzecim i piątym grzechu na naszej liście - niedocenienie efektów pracy, może być skutkiem stracenia dobrego pracownika. Im więcej obowiązków, a mniej słuchania potrzeb pracownika może się dla ciebie źle skończyć. Jeśli jest faktycznie konieczne dawanie kolejnych obowiązków pracownikowi, pamiętaj by słuchać jego próśb. Na przykład, jeśli musi mieć spokojne miejsce do pracy - postaraj mu się takie zapewnić. Oboje na tym skorzystacie.