Pociąg na dworcu w Lubuskiem

i

Autor: lubuskie.pl, H.S

Remont kolei na relacji Zielona Góra-Poznań. Wiemy jakie to były koszty

2023-03-07 15:30

Już niedługo wszyscy będą mogli odetchnąć z ulgą. Po niespełna trzech latach skończy się długo wyczekiwany remont na relacji Zielona Góra - Poznań. Już 12 marca ma zniknąć komunikacja zastępcza na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek. Wielu podróżujących ciekawił koszt całej inwestycji. Sprawdziliśmy więc, ile wydano na ten remont.

Remont kolei na relacji Zielona Góra-Poznań. Tyle wynosił całkowity koszt remontu

Lubuski samorząd dofinansował tę inwestycję 112 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego - czytamy w komunikacie Urzędu Województwa Lubuskiego. Jak podał Marcin Jabłoński, członek Zarządu Województwa Lubuskiego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie były w stanie doprowadzić do ukończenia projektu. Kwota jaką przyznał lubuski samorząd jest dwukrotnie większa od tej, którą pierwotnie zakładano. Dwukrotnie musiał być podpisywany aneks do umowy najpierw w 2019 roku, a następnie w 2022 roku. W trakcie został zmieniony również wykonawca robót. Całkowity koszt projektu pt. "Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap" wynosi 160 711 084,45 złotych.

Z projektu unijnego wydzielono remont mostu kolejowego na Odrze w Pomorsku, pomiędzy Czerwieńskiem i Sulechowem, którego całkowity koszt to dodatkowe 20 mln złotych. To zadanie zostało sfinansowane ze środków PKP PLK, dzięki wsparciu Wiceministra ds. Kolei w Ministerstwie Infrastruktury pana Andrzeja Bittela. Razem PKP PLK wydało na ten cel ponad 70 mln. Inne dodatkowe koszty związane z realizacją inwestycji (koszty niekwalifikowane) pokrywało w całości PKP PLK - wskazał w rozmowie z naszym portalem Kazimierz Łatwiński, radny Sejmiku Województwa Lubuskiego Doradca Wojewody Lubuskiego ds. infrastruktury kolejowo - drogowej.

Co zostało wyremontowane na trasie Zbąszynek-Czerwieńsk?

Czytamy dalej w komunikacie lubuskiego magistratu, że w zakres robót obejmuje częściową wymianę nawierzchni, częściową wymianę rozjazdów, lokalne wzmocnienie podtorza, przebudowę mostu i wiaduktów, przebudowę peronów z zabudową małej architektury, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, roboty towarzyszące w branżach srk i elektroenergetycznej.

Sonda
Podróżujesz pociągami?