Tak było na Honda Motoday’24 w Grupie Gezet. To było prawdziwe święto motocyklistów!

2024-07-04 15:00 Materiał sponsorowany

To było prawdziwe motocyklowe święto, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy miłośników jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 w Grupie Gezet przeszła do historii. Było to pierwsze tego typu szkolenie motocyklowe organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy jednośladów doskonalili swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Wydarzenie, które odbyło się na torze WallraV Race Center w Zielonej Górze, skierowane było do wszystkich motocyklistów poruszających się zarówno w warunkach miejskich, jak i pozamiejskich. Program szkolenia dobrany został tak, by mógł z niego skorzystać każdy motocyklista i motocyklistka, niezależnie od doświadczenia czy posiadanego motocykla.

Na Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet uczestnicy mogli przyjechać dowolnym motocyklem, pod warunkiem, że był on sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu publicznego, a poziom generowanego hałasu przez układ wydechowy nie przekraczał 100dB. Taki też jest wymóg obiektu WallraV Race Center.

Do udziału w szkoleniu wystarczyło kompletne, certyfikowane wyposażenie motocyklisty, czyli: kask, rękawice, kurtka z ochraniaczami, spodnie z ochraniaczami lub specjalistyczny kombinezon jednoczęściowy, buty motocyklowe oraz prawo jazdy.

  • Podczas dwudniowego wydarzenia kursanci doskonalili:
  • techniki poprawiające pozycję oraz balans ciałem na motocyklu,
  • techniki wykorzystywane podczas prędkości manewrowych i sytuacji parkingowych
  • manewry z użyciem hamulca tylnego, technikę „martwego ciągu",
  • techniki ułatwiające parkowanie i przemieszanie się z niskimi prędkościami,
  • łatwe zawracanie na wąskich ulicach czy ciasnych placach,
  • hamowanie, hamowanie z omijaniem przeszkody, hamowanie w zakręcie oraz hamowanie awaryjne,
  • prawidłową pozycję w zakręcie,
  • hamowanie przed zakrętem oraz opóźnianie hamowania,
  • wybór właściwego toru przejazdu,
  • płynną jazdę w zakrętach – technikę operowania gazem

Oprócz tego realizowano także:

  • ćwiczenia poprawiające pozycję na motocyklu podczas ruszania i przy hamowaniu,
  • pozycję w zakręcie,
  • ćwiczenia rozluźniające,
  • naukę przyspieszania,
  • hamowanie przed zakrętem oraz opóźnianie hamowania,
  • ćwiczenie techniki – hamowanie w zakręcie,
  • wybór właściwego toru przejazdu,
  • płynną jazdę w zakrętach – technika operowania gazem.
  • zmianę kierunku jazdy w łuku a stabilność motocykla,
  • podstawy jazdy sportowej – zasady szybkiej jazdy,
  • optymalne wykorzystanie potencjału motocykla,
  • balans ciała oraz elementy jazdy „na kolanie".

Instruktorami podczas Honda Motoday'24 byli między innymi:

Krzysztof Borys "Mały KRIS" - licencjonowany zawodnik i reprezentant Polski, Mistrz Świata w formule #Motostudent ROOKIE TEAM, zdobywca Pucharu Polski, Wyścigowy Wicemistrz Polski, wicemistrz Polski w Gymkhanie. W 2021 z zespołem LEM Wrocław wywalczył aż dwa międzynarodowe sukcesy: tytuł Mistrza Świata w formule #Motostudent ROOKIE TEAM oraz III miejsce na Moto Engineering Italy. W sezonie 2019 zdobył tytuł Wyścigowego Wicemistrza Polski w klasie Supersport300.

Marek Szkopek "Micro #33" - pięciokrotny mistrz Polski w różnych kategoriach (m.in. Superbike 2018,2022,2023, Supersport 2012,2017, dwa razy wygrał serię AlpeAdria 2012,2017, dwukrotnie stał na podium MŚ Endurance zawodnik wyścigów motocyklowych, trener, licencjonowany instruktor sportu motocyklowego oraz sędzia Polskiego Związku Motorowego. Kapitan reprezentant Polski i wielokrotny uczestnik w wyścigach motocyklowych formuły EWC (długodystansowych) w zespołach Wójcik Racing Team oraz Team LRP Poland.

Podczas imprezy nie zabrakło ryku silników, ostrych zakrętów oraz sportowej atmosfery – uczestnicy rywalizowali między sobą kto niżej zejdzie na kolano. Co ważne, na miejscu byli też i tacy, który schodzili do łokcia. Po udanych szkoleniach na torze, motocyklistów zabawiał patrol ESKA Summer City.

Emocje po Honda MotoDay w Grupie Gezet powoli opadają, przyszedł więc czas na pierwsze podsumowania wydarzenia.

- Za nami pierwsze wydarzenie pod nazwą Honda MotoDay w Grupie Gezet. Oczywiście na szczegółowe wnioski i podsumowania będzie jeszcze czas, niemniej już teraz możemy powiedzieć, że wydarzenie z naszej perspektywy udało się wyśmienicie - mówi Piotr Kaźmierczak, marketing manager Grupy Gezet. - W zasadzie wszystko zagrało idealnie - uczestnicy, którzy stworzyli rewelacyjną atmosferę, kadra instruktorska, która w profesjonalny sposób potrafiła przeprowadzić zadania na torze, dopasowane do każdego poziomu zaawansowania jazdy na motocyklu, czy wreszcie pogoda, która przez dwa dni wydarzenia była wyśmienita. Mamy nadzieję, że dzięki temu Honda MotoDay na stałe wpisze się w kalendarz wydarzeń, być może nawet uda nam się zorganizować je więcej razy w sezonie.

- Za nami dwa intensywne dni szkolenia dla Hondy Gezet - dodaje Krzysztof Borys z MotoKenner. - Cztery grupy zaawansowania, zaczynając od „baloników” - grupy podstawowej dochodząc do grupy sportowej prowadzonej przez Marka Szkopka i przeze mnie. Jesteśmy bardzo dumni z postępów poczynionych przez wszystkich uczestników. Progres był widoczny gołym okiem, a to wszystko odbyło się w bezpiecznych warunkach. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie, słowa wdzięczności i liczne uśmiechy! Dziękujemy Grupie Gezet za zaproszenie i zapraszamy wszystkich na kolejne edycje!

O obecności Radia ESKA na wydarzeniu mówi Krzysztof Grobela, szef biura reklamy:

- Z radością przyjęliśmy zaproszenie do udziału w szkoleniu Honda MotoDay - podkreśla Krzysztof Grobela. - Po pierwsze, znamy markę Gezet, współpracujemy od wielu lat i mamy bardzo bliskie relacje. Po drugie, lubimy angażować się w tego typu projekty, tym bardziej, że sami tworzymy jeden z największych zlotów motocyklowych – Eska Rider Show. Projekt Grupy Gezet jest wyjątkowy ponieważ w praktyczny sposób oddaje to o czym często rozmawiamy w teorii. A wiadomo, że najlepszą nauką są ćwiczenia, warsztaty z trenerami, ciągłe doskonalenie i szukanie własnych limitów. Widzieliśmy to również w trakcie tego weekendu kiedy drugiego  dnia większość motocyklistów robiła ogromne postępy. O to właśnie w tym chodzi - dodaje szef biura reklamy Radia ESKA.

Artykuł sponsorowany