Lidl inwestuje w swoje pracownice
Jak się okazuje z komunikatu w mediach społecznościowych w Lidlu ponad połowa pracowników stanowią kobiety, a dokładniej jest to 75. proc. Znana siec handlowa postanowiła, że w toaletach pracowniczych zainstaluje ok. 1 tys. różowych skrzyneczek. Jaki jest tego cel? O co chodzi z różowymi skrzyneczkami?
Różowe skrzyneczki pojawiają się od kilku lat w przestrzeni publicznej jak i w wielu miejscach pracy. Jest to inicjatywa polegająca na umieszczeniu różowych skrzynek w toaletach z produktami higieny - podpaskami czy tamponami. Według badania Kulczyk Foundation 21 proc. nastolatek musiało wyjść ze szkoły ze względu na ich brak, 10 proc. z powodu ograniczonego dostępu do podpasek w ogóle nie wyszło z domu. Dlatego coraz częściej mówi się o pomocy dla tych osób. Inicjatorem akcji jest Fundacja "Różowa Skrzyneczka".
"Dlatego firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne" — czytamy w udostępnionym komunikacie sieci na portalu Linkedin.