Polacy pokochali ten rodzaj prezentów
Szaleństwo zakupów przedświątecznych trwa w najlepsze. Podczas Black Friday wielu Polaków zaopatrzyło się już w wymarzone produkty i w dodatku jeszcze mogli zaoszczędzić wiele pieniędzy. Tuż przed świętami wzrasta zainteresowanie jednym rodzajem prezentów. Czy Polacy znaleźli kolejny powód na oszczędności? Możliwe, że niektórzy z nich właśnie tym się kieruje kupując takie prezenty. Jednak nieoficjalnie mówi się o nowym trendzie.
Polacy masowo ruszyli po towary używane. Coraz więcej kupowanych jest z drugiej ręki książek, ubrań, akcesoriów do domu, ale i zabawek. Zwiększony ruch jest zauważalny na platformach sprzedażowych, gdzie są oferowane zakupy z drugiej ręki. Z badania Stem Mark dla Vinted wynika, że ponad 30 proc. Polaków jest otwartych na prezenty z drugiej ręki. Jak dalej wskazuje "Rzeczpospolita" najbardziej pożądanymi produktami są ubrania i książki. Z kolei z badań, które analizuje "RZ" na platformie OLX w listopadzie i grudniu o 18 proc. rośnie liczba sprzedających rzeczy z drugiej ręki, zaś kupujących jest więcej o 13 proc. Dodatkowo te dwa miesiące odpowiadają w przypadku takich kategorii, jak elektronika czy zabawki, nawet za 25 proc. rocznych transakcji - czytamy dalej w dzienniku.
Polecany artykuł:
Nowy trend wśród Polaków?! Oni kochają używane rzeczy
Wysokie ceny życia zmuszają niektórych Polaków także do zmiany swoich nawyków. Może okazać się w efekcie, że stoły wigilijne oraz prezenty pod choinką w 2023 r. będą się różnić od tego co było w 2022 r. Z czego to wynika? Świadomość Polaków na temat pieniędzy z roku na rok się poprawia. Poznają nowe mechanizmy oszczędzania i przystosowania się do nadal wzrastających cen życia w Polsce. Inni z kolei martwią się co przyniesie przyszłość wraz ze wzrostem płac minimalnych w 2024 r. "RZ" powołuje się na badanie Current Consumer Mood, z którego wynika, że 60 proc. Polaków planuje powstrzymać się przed świętami od zbędnych zakupów. Połowa konsumentów deklaruje zaś, że będzie w większym stopniu szukała promocji.
Kto najchętniej kupuje odzież używaną? Jak się okazuje najmłodsza generacja - Y i Z, coraz chętniej wybiera ubrania z drugiej ręki. Przy wyborze tych produktów kierują się okazyjną ceną, a także wpływem mody na środowisko. W sieci nie brakuje marek i sklepów, które oferują swoim klientom tylko takie produkty. Czy nowy trend utrzyma się na długo?